مدیر‌کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت در این استان ۱.۷ درصد است، گفت: جمعیت استان هم‌اکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۲۸ نفر است که بر اساس تفکیک جنسیت از این تعداد ۵۱۷ هزار و ۴۳۰ نفر مرد و ۴۹۹ هزار و ۳۹۸ نفر زن هستند. 
کد خبر: ۱۴۳۷۹۷۴
نویسنده ابوالفضل شمسی

به گزارش جام جم آنلاین مهدی موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: نرخ رشد جمعیت در چهارمحال و بختیاری ۱.۷ درصد و این استان در رتبه ۱۲ کشوری در حوزه جوانی جمعیت است.

 

مدیر‌کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری افزود: جمعیت استان هم‌اکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۲۸ نفر است که بر اساس تفکیک جنسیت از این تعداد ۵۱۷ هزار و ۴۳۰ نفر مرد و ۴۹۹ هزار و ۳۹۸ نفر زن هستند.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ آمار مهاجرت متولی خاصی ندارد و دستگاهی آن را پیگیری نمی‌کند، ادامه داد: لازم است دستگاهی ورود پیدا کرده و آمار مهاجرت را اعلام کند، در این خصوص سازمان ثبت‌احوال با راه‌اندازی سامانه تغییر نشانی سعی در سامان‌دهی آن دارد.

 

تغییر نشانی خود را اعلام کنید

 

مدیر‌کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با توجه به قانون الزام تخصیص شماره ملی و کد پستی و آیین‌نامه مربوط به آن که مصوبه جلسه یازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نیز ماده ۶۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، همه افرادی که آدرس محل سکونت آن‌ها تغییر می‌کند باید به تارنمای ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir یا سامانه سهیم sahim.sabteahval.ir مراجعه و مراحل مربوط به تغییر نشانی خود را انجام دهند تا از هر گونه مشکل احتمالی در ارائه خدمات جلوگیری شود.

 

وی اظهار کرد: همه افراد موظف هستند آخرین نشانی خود را در سامانه ثبت احوال کشور ثبت کنند و بسیاری از خدمات دستگاه‌های دولتی و نهادها بر اساس آدرس ثبت شده در این سامانه ارائه می‌شود.

 

موسوی خاطر‌نشان کرد: بنابراین برای جلوگیری از هرگونه اختلال در خدمات‌رسانی، شهروندان باید آخرین نشانی تغییریافته خود را ظرف مدت ۲۰ روز به سازمان ثبت احوال کشور اعلام کنند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها